Cara Mengobati Sipilis Sendiri ~ Ada banyak cara yang boleh Anda lakukan dirumah untuk sembuhkan siplis. Mulai dari bayam duri, bawang putih, akar ilalang, daun sendok, daun kumis kucing dan lain-lain. Sebelum Anda melakukan pengubatan sendiri sebaiknya Anda fahami khasiat, kandungan zat yang ada pada tumbuhan dan bagaimana cara menggunakanya. Sebab pada dasarnya semua tanaman herba adalah baik dan bagus, tetapi pemakaian secara serampangan tidak disyorkan. 
 
 Cara Mengobati Sipilis Sendiri



Kita Ambil contoh Cara Mengobati Sipilis Pada Pria dengan bawang putih. Seperti yang kita ketahui bersama bahawa bawang putih mempunyai banyak kandungan dan satu-satunya tanaman herba yang diakui dunia sebagai antibiotik alami. Bawang putih dikenal sangat efektif melawan bakteria , membunuh mikroorganisme dan bawang putih juga telah membuktikan dapat membunuh banyak virus, termasuk flu, herpes, virus stomatitis vesikuler (menyebabkan demam teruk), dan cytomegalovirus manusia (infeksi sekunder pada pasien AIDS,) dan dapat mengubati  atau menurunkan gejala pada banyak virus lainnya entah pada manusia maupun hewan.




Sekarang khasiat dan kandungan pada bawang putih sudahpun jelas. Diyakini selamat dah telah teruji klinis.Proses penyembuhan siplis pada setiap orang tentu berbeza. Faktor lamanya penyakit, tingkatan virus yang ada dalam darah, umur, pola makan, aktifitas seksual dan kegiatan sehari-hari sangat mempengaruhi proses penyembuhan.  Jadi selepas Anda faham mengenai ubat yang akan Anda gunakan, Anda juga meski fahami apa itu sipilis, macam mana ianya boleh berjangkit, seberapa besar bahaya sipilis dan berapa lama siplis boleh hilang secara total. 

Sipilis masuk kedalam kategori penyakit STD ( Seksual Transmitted Deseases). Penyakit yang boleh berjangkit melalui hubungan seksual persetubuhan.Disebabkan Virus Treponema Pallidium dan menyebar melalui sel darah. Ciri utama penyakit ini adalah luka melecat pada kemaluan, kencing sakit, keluar nanah, gatal, muncul bintik pada kelamin dan pada wanita keputihan dalam jumlah banyak, keputihan berbau, gatal pada kelamin dan selangkang. Keluhan semacam ini boleh Anda rasai 1x24 selepas hubungan seksual dan pada sebagian kas boleh hilang dalam masa 1minggu. Tetapi virus dalam tubuh akan terus berkembang dan boleh muncul semula dengan keluhan yang sama atau lebih teruk. Siplis bukan penyakit mematikan tetapi ianya akan terus meningkat dari sipilis primer, skunder, tersier dan siplis laten. Pada tahapan siplis laten 87% beresiko kepada HIV, Kerosakan jantung, kebutaan dan kematian. 

Selagi ada masa dan sebelum terlambat segeralah melakukan pengubatan. Sedikit pengorbanan sekarang ini boleh selamatkan yang lebih besar dimasa hadapan.Setia kepada pasangan, elakan sexs bebas dan jauhi dadah itulah ubat yang paling mujarab elakan sipilis dan penyakit seks  lainya. Semoga artikel Cara Mengobati Sipilis Sendiri berfaedah dan boleh membantu. Terimakasih dari saya, Dewi. Klinik Pengubatan Herba Denature. We Do Becouse We Care. 

 
Top