Penyakit Kelamin Lelaki yang paling sering dijumpai adalah kencing nanah dan siplis. Kencing nanah yang biasa disebut Gonore, disebabkan oleh bakteri Neiseria Gonorrhoeae. Kedua penyakit ini berjangkit melalui hubungan seksual yang beresiko. Hal utama yang perlu dilakukan adalah berhenti melakukan hubungan persetubuhan, dikarenakan boleh berjangkit kepada pasangan dan jika tidak diubati secara bersamaan bakteria akan terus berkelanjutan saling bertukar, yang disebut juga kesan pimpong.

Apakah Tanda atau simptom-simptom penyakit kelamin lelaki?  
Simptom penyakit kelamin pada lelaki boleh terlihat 2-5hari selepas melakukan hubungan seksual. Ada juga yang mendapati simtom selepas 30hari. Simptom yang biasa muncul adalah kencing sakit, keluar lendir berwarna putih kuning kehijauan dari lubang zakar, rasa sakit dan bengkak pada buah zakar. Pada perempuan simptom hanya sedikit dan tidak ketara.Kebanyakan jangkitan pada perempuan tidak menunjukan apa-apa tanda sehinggakan sering disalah sangka hanya sebagai keputihan  mahupun kencing tidak lawas dan gangguan jangkitan kuman pada faraj. Penyakit Gonore dan Siplis yang dibiarkan tanpa rawatan boleh mengakibatkan masalah yang serius serta kerosakan kekal pada kesehatan perempuan dan lelaki yang dijangkiti. 


Penyakit Kelamin Lelaki

Rawatan Herba Untuk Penyakit Kelamin
Banyak pesakit kelamin menunda rawatan dengan alasan malu dan tak ada masa nak pergi jumpa dokter. Secara tidak sadar ia telah memberikan peluang kepada bakteria virus untuk terus berkembang biak, dan pada akhirnya pengubatan menjadi lebih suit dan mahal karena diperlukan ubat yang lebih banyak dan proses penyembuhan yang lebih lama pula. Kalau malu dan tak ada masa menjadi alasan Anda untuk menunda pengubatan,Anda boleh googling cari Cara Mengobati Sipilis Sendiri atau Anda boleh gunakan herba yang sedia ada sebagai iktiar. Klinik DeNature boleh membantu Anda. Berikut Ubat Herba yang boleh Anda pakai untuk sembuhkan penyakit kelamin :
  1. Gangjie berbahan daripada bunga dan daun kumis kucing
  2. Ghosiah berbahan daun binahong
  3. Pipeca berbahan sirih merah
  4. Habatop berbahan Habatussauda
Semua Ubat Herba DeNature teruji klinis dan lolos uji makmal, bersertifikasi ISO dan BPOM, Beriktiraf Halal dari Majelis Ulama Indonesia. Aman dan Selamat bagi kesehatan. Sebarang soalan mengenai harga ubat dan cara pembelian yang pantas boleh Whatsapp/ call saya. Demikanlah artikel mengenai Penyakit Kelamin Lelaki. Semoga boleh membantu dan bermanfaat. We Do Becouse We Care. Salam Sehat DeNature.  








 
Top