INFO GEJALA SIPILIS DAN PENGOBATANYA


Semangat siang Cik Puan yang dirahmati Allah SWT. Sehat adalah keadaan sejahtera badan dan jiwa dari apa jua keadaan sehingga kita  boleh beraktifty secara normal dan produktif secara sosial dan ekonomi. Masyarakat kita dihadapkan pada masalah kesihatan, kedua-duanya penyakit berjangkit dan tidak berjangkit. Kes Penyakit Sifilis dan HIV mengalami peningkatan paling cepat dalam kes-kes dinegara-negara Asia Tenggara

Sifilis adalah penyakit yang disebabkan bakteria treponema pallidium dan boleh berjangkit melalui hubungan seksual. Penyakit ini memerlukan diagnosis perubatan gejala termasuk kencing yang menyakitkan dan cecair tidak normal pada kemaluan.Lelaki mengalami kesakitan pada buah zakar dan kencing keluar nanah.Sementara wanita mengalami sakit pada bahagian bawah abdomen dan mengalami keputihan abnormal. Dalam sesetengah kes sifilis tidak menunjukan sebarang gejala. Mungkin tidak menunjukan gejala tetapi orang boleh mengalami : 

GEJALA SIPILIS DAN PENGOBATANYA
GEJALA SIPILIS DAN PENGOBATANYA
  • Sakit abdomen bawah,buah zakar atau tulang pelvik semasa kencing atau semasa hubungan seksual
  • Pelepasan dari zakar yang tidak normal
  • Pembuangan atau pelepasan vagina meningkat
  • Demam
  • Haid yang tidak teratur
  • Kencing keluar nanah
  • Sakit tekak
  • Kencing yang kerap
  • Gatal,bintik, memerah dn melecet diaarea kemaluan 

PRODUK TERKAIT GEJALA SIPILIS DAN PENGOBATANYA

Banyak dari pesakit rasa malu jumpa dokter untuk merawat sifilis.Sekiranya anda mengalami sebarang keadaan dibawah,anda perlu mengambil herba : 
  • Kebarangkalian kemungkinan mendapat sifilis sebab telah melakukan seks yang beresiko.Contoh seks rambang,berganti pasangan,melacur dan homoseksual.
  • Pemeriksaan menunjukan anda positif sifilis
  • Pasangan anda mempunyai sifilis dan penyakit kelamin lainya. Sangat penting untuk memeriksa dan merawat pasangan seksual anda karena sifilis boleh dengan mudah ditularkan melalui persetubuhan.Jika satu pasangan mempunyai sifilis,kemungkinan pasangan lain juga memiliki sifilis.
Rawatan herba yang paling biasa untuk sifilis adalah dengan 
Gangjie, Ghosiah, Habatop,Pipeca,Bersih darah dan Cream djie

Cara Tradisional Mengobati Penyakit Sipilis
Cara Tradisional Mengobati Penyakit Sipilis
  1. Gangjie berbahan tanaman kumis kucing,alang-alang dan sambilata berfungsi untuk membersihkan saluran ulterik,mengobati demam,mengobati radang dan mengobati kencing sakit dan membantu menghentikan keputihan dan kencing kotor.
  2. Ghosiah berbahan cacing tanah yang mengandung asam amino,protein dan anti bakteri yang tinggi. Cacing tanah juga mengandung enzim, katalis, dan selulosa yang berfungsi untuk meningkatkan sistem metabolisme manusia.
  3. Pipeca berbahan sirih merah yang sangat bagus untuk melancarkan kencing dan mengubati sakit kemih
  4. Habatop berbahan habatussauda yang sangat bagus untuk menjaga imunisasi tubuh,menjaga kesehatan dan mencegah virus hiv.
  5. Bersih darah berbahan brontowali yang dapat merangsang produksi insulin dari sel beta yang ada di pankreas. Brotowali juga dapat meningkatkan penyerapan glukosa oleh otot. Sehingga, brotowali dapat membantu mengontrol diabetes
  6. Cream Djie berfungsi untuk megobati gatal, luka, bintik,melecet dan memerah yang ada pada kemaluan,tangan,paha, kaki dan punggung.
BACA JUGA : CARA MENGATASI PENYAKIT SIPILIS 
Biasanya gejala sifilis akan merosot beberapa hari selepas rawatan,tetapi untuk kesakitan pada buah zakar atau tulang pelvik boleh mengambil masa 2minggu. Begitu juga dengan pendarahan yang terjadi padda masa haid,akan bertambah baik pada kitaran haid seterusnya.
Untuk mencegah penghantaran kepada orang lain atau dijangkiti semula,anda dan pasangan tidak dibenarkan melakukan hunungan seks sehingga rawatan itu selesai sepenuhnya. 

Pemeriksaan susulan akan dijalankan dua minggu selepas rawatan pertama untuk melihat apakah jangkitan telah hilang sepenuhnya. Rawatan sifilis yang telah berjaya sebelum ini tidak menjadikan anda kebal terhadap sifilis. Anda masih boleh dijangkiti semula jika anda mempunyai seks tanpa perlindungan.

Demikianlah bentangan artikel saya mengenai info Gejala Sipilis Dan Pengobatanya.Semoga berfaedah dan boleh mengelakan anda dan keluarga dari penyakit menular seksual. Salam sehat DeNature.
 
Top