Adakah anda pernah mengalami keputihan? Keputihan adalah masalah biasa yang dialami oleh kebanyakan wanita di dunia. Ini adalah perkara semula jadi. Namun, jika berlaku keputihan yang menyebabkan vagina terasa sangat gatal, menyebabkan ruam, dan mempunyai bau yang sangat kuat, keadaan ini menunjukkan bahawa anda tidak sihat. Adakah merawat keputihan wanita seperti ini dapat disembuhkan hanya dengan menggunakan daun sirih?

Keputihan normal akan mempunyai ciri-ciri tidak berbau, tidak berwarna, meninggalkan bintik-bintik kekuningan pada seluar dalam, dan perubahan tekstur sebelum atau selepas haid. Walau bagaimanapun, jika keputihan telah mencapai tahap yang tidak wajar, ini biasanya disebabkan oleh bakteria, kulat, atau parasit yang berkembang di organ seks. Inilah cara mengatasi merawat keputihan wanita dengan daun sirih!

Merawat Keputihan Wanita Dengan Daun Sirih

Daun sirih sendiri sudah lama dikenal sebagai tanaman ubat. Daun sirih itu sendiri bersifat antibakteria, antijamur, antioksidan, dan anti-radang. Untuk menghilangkan keputihan menggunakan daun sirih, anda hanya perlu menyediakan 3-4 daun sirih. Kemudian rebus daun sirih dengan dua gelas air selama 10-15 minit, hingga air masak berubah warna dan putaran sirih menjadi layu. Kemudian, tapis rebusan daun sirih dan biarkan hingga suhu kembali normal.

Setelah suhu air rebus kembali normal, anda boleh segera meminumnya untuk menghilangkan keputihan. Untuk hasil maksimum, anda boleh meminumnya 2-3 kali sehari. Sekiranya anda tidak menyukai rasanya, anda boleh menambahkan jus lemon ke dalamnya. Selain diminum, air rebusan ini juga boleh disapukan pada vagina dengan bantuan tampon sehingga menyentuh bahagian dalam organ wanita. Anda hanya perlu mencelupkan tampon bersih ke dalam air rebusan daun sirih yang telah disediakan sebelumnya. Kemudian, masukkan tampon ke dalam lubang faraj dan biarkan selama 10-15 minit, kemudian keluarkan tampon sekali lagi. Untuk hasil maksimum, lakukan kaedah ini 1-2 kali seminggu. Atau anda boleh mencucinya terus ke dalam vagina. Basuh dari depan ke belakang, dan jangan terbalikkan, OK! Untuk hasil maksimum, gunakan kaedah ini 1-2 kali seminggu.

RUJUKAN : ANTIBIOTIK UNTUK SIFILIS 

Penggunaan daun sirih untuk merawat keputihan wanita tidak dapat dilakukan secara sembarangan. Sebabnya, daun sirih yang digunakan secara berlebihan dapat membuat perubahan pH pada organ wanita. Ini tentu akan menjadikan vagina kering, kerana ketidakseimbangan flora dan bakteria di dalamnya. Lebih baik segera berbincang dengan pakar herba kami, jika anda mengalami keputihan yang berlebihan.

Merawat keputihan wanita memang boleh dilakukan dengan menggunakan daun sirih, tetapi ada baiknya jika anda menjaga kebersihan seluar dalam, menjaga pemakanan seimbang, dan berehat secukupnya setiap hari. Sekiranya anda telah melaksanakan langkah-langkah di atas, tetapi keputihan anda tidak bertambah baik, segera hubungi pakar herba kami untuk maklumat lebih lanjut. Jangan lupa, sentiasa menjaga kesihatan anda, OK!

Produk Herba De Nature Rawatan Masalah Keputihan
KKM- Beriktiraf Halal - 100% Herba &  Certificate ISO 9001



Set Merawat Keputihan Wanita PT. Denature Indonesia 
Bekerja dengan 5 bahan ramuan herbal yang berbeza. Memungkinkan penetrasi kedalam semua jaringan sel untuk melawan dan menekan multiplikasi bakteria dan jangkitan didalam badan. Dalam rawatan masalah keputihan herba beberapa bahan aktif semula jadi selalu digabungkan untuk diuji dan diproses secara klinikal menggunakan teknologi moden.

Dari Jenama, Anda Boleh Mempercayai
Kami mempunyai pengalaman yang sangat baik dengan rawatan masalah keputihan. Sekiranya digunakan dengan betul, ini biasanya berfungsi lebih cepat daripada agen konvensional. Kerana ubat herba tidak menimbulkan kesan sampingan atau seumpamanya. Yakinlah, kaedah herba De nature adalah yang terbaik. Ini meningkatkan keberkesanan rawatan dan mencegah perkembangan resistensi

Mengapa Saya Perlu Obat Alami Terbaik Untuk Merawat Keputihan Wanita
Sekiranya tiada ubat sintetik yang berkesan untuk bakteriadan jangkitan, harapan kini dibina berdasarkan produk herba semula jadi. Kepelbagaian sebatian dan peranan pentingnya sebagai ubat phyto dalam tanaman herba adalah fakta yang tidak dapat dipertikaikan. Tumbuhan herba adalah anugerah semula jadi abadi yang digunakan untuk rawatan pelbagai penyakit pada manusia sejak zaman kuno. Menurut anggaran WHO, 80% penduduk di negara membangun bergantung pada ubat tradisional untuk penjagaan kesihatan primer

Jaminan Kualiti
Merawat Keputihan Wanita tradisional PT. Denature Indonesia adalah ubat herba berpotensi maksimum yang berfungsi dengan cepat untuk merawat keputihan. Semua pesanan dihantar dalam bungkusan tanpa tanda untuk membantu menyelesaikan masalah peribadi anda dengan selamat dan secara peribadi dilindungi. Pengeposan seluruh wilayah Malaysia.


Walaupun daun sirih untuk keputihan telah lama dipercayai sebagai penyelesaian yang kuat, lebih baik jangan melakukannya dengan sembarangan. Penggunaan daun sirih yang berlebihan dapat mengubah pH semula jadi organ pembiakan wanita.

Beberapa kesan sampingan yang mungkin berlaku dari penggunaan daun sirih untuk keputihan adalah:
- Tahap pH semula jadi vagina terganggu
Bakteria baik yang terganggu
Tidak semestinya kebersihan
Tindak balas alahan apabila terkena air daun sirih direbus
Gatal dan ruam pada vagina atau vulva

Akibatnya, faraj boleh menjadi kering atau menyebabkan ragi dan bakteria membiak terlalu banyak. Daripada menyelesaikan masalah keputihan, apa yang berlaku adalah penambahan masalah baru pada organ seks wanita.

Kami mengesyorkan agar sebelum menggunakan daun sirih untuk merawat keputihan wanita, cuba dulu kaedah semula jadi seperti menjaga kebersihan seluar dalam anda, memastikan pemakanan terjaga, atau memastikan seluar dalam anda sentiasa kering. Sekiranya seseorang mengalami keputihan yang tidak normal, anda harus berjumpa doktor untuk mengetahui apa yang menyebabkannya. Salam sihat De nature. 

 
Top